En sjuk helg

Vilken helg jag har haft! Inte direkt en sådan helg som gör en utvilad och pigg inför nästa vecka, nej, det känns snarare som om den här helgen har jag hunnit med mer än jag gör på en vecka. Helt en kelt en otroligt intensiv helg och jag höll på att somna idag på tunelbanestationen påväg till skolan.

På lördag morgonen var jag uppe vid halv 8 för att vid 9 befinna mig på casting till tim hartly visningen på söndagen. Snacka om att jag var lite nervös och laddad men så fort jag kom dit så insåg jag att jag inte skulle komma med. Han skulle själv välja ut 8 tjejer och 4 killar och vi var hur många som hälst i det där rummet!

Sen kom Frisörernas frisör stjärna in i rummet, en gubbe som påminde mycket om min morfar, både den stora gravidomagen och andningen påminde om morfar. Men morfar var det inte. Hade det varit min morfar hade han valt mig utan att blinka men det gjorde inte Tim han blinkade många gånger innan han var nöjd!

Tillslut var han nöjd och jag kom med! Då började själva jobbet för min del var det färgning som på gick i 4-5 timmar. Det var norskar som hade kommit för att hjälpa Tim med färgningen och jag fatta inte ett ord av vad dem sa.  Det hela blev som en gissnings lek för min del. Men efter många färgningar för det perfekta resultatet var jag klipp-klar!

Lång väntan och sen blev jag klippt av en av de mäst kända frisörerna i världen! Det blev så sjukt snyggt!

På kvällen var vi ute och firade Maja som fyllde 18 och kom hemsent och somnade sent och efter en 3 timmars lång( eller kort) skönhetssömn var det bara upp och hoppa för att sen bli skusad till hotelrival för stayling, make up och massor med träning på scenen. Hur man går står och allt som hör till har jag nu lärt mig av Lotta som bland annat vartit med i flor filler.

Sen var det visning inför massor av folk, 200-300 pers. Sncka om att jag var närvös! Haha

Men Allt var bara så kul och coolt att få vara med om det var som att leva ett annat liv i en helg och det livet var slitigt hårt men så kul. Det livet lever jag gärna lite oftare!

Idag var det tillbaka till verkligheten som var grå och trist.

Kommentarer
Postat av: manda

mihi längtar till vi ses för då vill ja minsann ha en mer ingående redogörelse av din spännande helg! ;)

2008-09-08 @ 21:25:05
Postat av: sofia

ja vill åxå höra om allt! hur blev håret???

2008-09-09 @ 09:05:33
Postat av: Helena

Du blev så sjukt cool tjejen, jag blev så stolt när jag såg att det var du där uppe på scenen

Kram från handledaren, saknade dig på jobbet i dag men vi ses nästa vecka och då ska du få ta hand om liselotte på fm :)

2008-09-09 @ 22:02:31
URL: http://tindrasgarderob.blogg.se/
Postat av: Matilda

du måste lägga upp bilder från visningen lovie! :)

2008-09-16 @ 16:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback