Invandring på alla möjliga plan

Idag har jag börjat på en samhälls/religons uppgift som jag fick innan lovet. Den är så otroligt svår, jag vet inte vart jag ska börja för den är ju enorm också. Det är typ 10.000 frågor och saker som ska besvaras i en debbat artikel! Temat är invandring, man ska tänka både på invandring från stadsdel till stadsdel, från landskap till landskap, inom EU och sen världen. på alla dem här invandringsområderna ska man ta ställning till om invandringen ska vara fri eller begrensad varför och även om den ska vara itrigerad eller om det skavara mångkulturellt så ska man väva in lite islam och kristendom som pricken över i:et.

Jag måste säga att allt det här är himla intressant men jag har svårt att hitta bra argument för vad jag tycker. Jag vet inte om det är för att jag är för kräsen eller om jag tänker helt fel eller vad det är men skulle uppskatta lite förslag på argument för invandring på alla dessa plan..

Jag menar det är ju självklart att någon från södermalm ska få flytta till östermalm, men vad ska jag ha för argument för att den "någon" ska få göra det? Samma sak som att någon ska få flytta från Skåne till Stockholm, det är bara det att det är så självklart så jag kan inte komma på varför den inte skulle få eller varför den skulle få. Inom EU känner jag samma sak och om man ser till hela världen vill jag gärna att Sverige tar emot så många flyktingar som möjligt!

Så hitta gärna på lite bra argument till mig som är för invandring!  =D


Kommentarer
Postat av: Josefine

Visst gör det :D

2008-10-30 @ 21:23:03
URL: http://jjosefinen.blogg.se/
Postat av: manda

e ju nästan lite i stil med mitt projektarbete, vi kanske ska ta en kopp te och diskutera igenom våra åsikter och argument angående ämnet;)

2008-10-30 @ 21:49:12
Postat av: tess

Nej usch, här har det ju redan börjat snöa. Men som tur är e det så blött så att den försvinner med en gång. Annars hade jag fått liite panik. Haha

Vad händer idag då?

Kram

2008-10-31 @ 11:38:56
URL: http://jaklakrokus.blogg.se/
Postat av: Elin

hehe, aa men det är en bra sysselsättning ibland också! :) Hoppas du får en trevlig helg.

2008-10-31 @ 20:39:33
URL: http://elinmix.blogg.se/
Postat av: Daniel

Har inga sådana motargument tyvärr!

2008-11-01 @ 03:18:19
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Nej du tyvärr, är inte så bra på sådant där :/ men lycka till med uppgiften!

2008-11-02 @ 14:39:13
URL: http://chocolatechic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback