Sjuk igen :(

Hur många gånger ska jag behöva ha rubriken "sjuk igen"? Jag orkar inte vara mer sjuk, det är inte roligt att ligga i sängen och känna sig meningslös, missa en massa skola och nej tack det räker med sjukdommar för mig!

Så nu när min hals svulnat upp och jag har 39 graders feber så fick jag äntligen en tid hos vårdcentralen och tänkte väll att nu kan dom ge mig någon super kur så jag aldrig mer blir sjuk! Men icke jag fick göra ett äckligt streptokocker test i halsen, och fick typ tusen kräks reflexer på varandra. Som tur var var det en väldigt gullig syster som sa att hon också avskydde att få en super lång topps ner körd i halsen!

Så fick jag sätta mig i väntrumet för resultatet skulle dröja. Då kom systern springande med ett bokmärke och sa oj jag glömde du var ju så duktig så här ska du få ett bokmärke med en katt!

Så mycket duktigare jag kände mig efter att jag fått det, och så glad jag blev. Varför får man inte alltid bokmärken och klistermärken när man tagit spruta varit hos tandläkaren eller hjort något obehagligt? Jag tror alla skulle må bra av en sådan påminelse om att man faktiskt klarade av det och var duktig fast att det var jätte läskigt eller obehagligt. Det är väl inte bara barn som behöver höra? Jag kände i alla fall hur jag sträkte på mig och kännde mig duktig!

Testet visade tuvär att jag inte hade streptokoker utan ett virus så då finns ingen medicin bara vila och verktabletter.
TYPISKT!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack söta du för din kommentar. jag är nyss hemkommen från sjukan. mannen min får inte åka hem innan han kan gå..hur mår du själv?

2008-10-17 @ 21:09:37
URL: http://jnm.blogg.se/
Postat av: Helena

Stackare, i bland önskar man att det inte hade varit virus så man kunde få medicin och bli frisk :(

Kramis

2008-10-18 @ 08:45:35
URL: http://tindrasgarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback