Bilder från Egypten



Egypten
Första dagen spenderades i Cairo, där vi bland annat så det här. Vi gick även in i en av pyramiderna. Det var super dålig luft jättetrångt, man fick gå dubbelvikt! 

Egypten
Här besökte vi en moské i Cairo

Helafamiljen
Här i bakgrunden ser man en konstgjord sjö med extrema mängder krokodiler. i "framgrunden" är jag och familjen.

huvudsaknades
Denna sten i form av en människa saknade huvud så den fick låna mitt.

Mammsen å pappsen
Här åker vi häst och vagn i fattigare delarna ac luxor.

Hus?
På den här bilden ser det bara ut som ett hölass (vilket det gjorde till stor del i verkligheten också) men det är ett hus.


dromedarridning
Här rider jag på en dromedar och det var inte det lättaste men kul var det!

soluppgpngen
Calle och jag gick en morgon upp 4 för att åka luftbalong, jag måste säga att det var värt det!
utsikten
Utsikten från balongen vi var över bergen, mycket coolt men man fick lite svindel.

hus ovanifrån
Här ser vi lite hus igen! vissa hade djur på taken, märkte vi när vi flög.

cermoni
Det här är någonslags danscermoni som utfördes efter själva balongturen, då jag blev uppbjuden av självaste kaptenen för balongen. I övrigt landade vi mitt ute i öknen:)



Kommentarer
Postat av: stark

fyfan va häftigt, ja vill också! :D

2008-03-25 @ 12:09:26
Postat av: Matilda

vad bra du verkar ha haft det skruttan! men jag hoppas verkligen inte att du har blivit brunare an jag, for isf far du bleka ner dig ordentligt tills dess att jag kommer hem! ;)
saknar dig!

2008-03-25 @ 14:44:43
Postat av: Helena

Vad roligt att se bilder från er semester :)
Tack för all hjälp i onsdags och hoppas att du och mamma fick en härlig dag i torsdags.
Kramis

2008-03-29 @ 21:56:14
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: elin

alla bilder va suuper fina! fan va härligt me värme! :)

2008-04-07 @ 22:14:12
Postat av: Sophie

Vilka härliga bilder :)

2008-04-10 @ 20:50:33
URL: http://SophieHeino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback