27/6

Nu följer den otoligt spännande fortsättningen om mitt jobb som katt och sköldpaddsvakt! Och spännande blir det må jag säga innan jag fortsätter vill jag varna känsliga läsare för vad som kommer här näst. Så nu har jag varnat, idag när jag vandrar in i lägenheten där familjen Andersson i vanliga fall bor så roppar jag som vanligt på katterna och Nisse. Jag får aldrig någon rektion men om jag gör det vet väll i alla fall katterna att det är jag och inte någon tjuv, det måste ju kännas bra för dem att veta. Nisse ropar jag på för att det inte ska vara orättvist även fast att han är döv som alla andra sköldpaddor är. Sen tog jag min vanliga sväng om i lägenheten och letade efter katterna i sängarna, har märkt att dem alltid ligger och latar sig i sängarna! Men innan jag hann komma till den sista sängen i min ordning som är ettas säng märkte jag att någon har spytt på ettas matta, någon katt. Jag hade inte direkt problem med att lista ut vem det var. Fallet var ju självklart. Emelie den glupska katten hade fått sin bestraffning för att hon vräkt i sig all Hargretts mat! Men tack vare att hon fick en bestraffning fick ju jag också det jag var tvungen att plocka upp det, svinit äckligt! Vidrigt jag kan säga att det höll på att hända en annan olycka i samband med att jag plocka upp det där!
När jag senare hade givit katterna mat så händer det igen, Emelie äter först sitt eget när hon tröttnar på det hugger hon inn på Hargretts! Hon kan inte ha en stor hjärna. Så då fick jag säga till henne igen, igen och en gång till! Änndå försökte hon sen märkte jag att när Hargrett försökte  äta så burrade hon upp sig och nästan väste, siken stil! Då blev jag ännu mer arg på henne så fick hon gå och gömma sig ett tag. Så kom hon tillbaka och lade sig på min mage och ville bli kliad och då var jag tyvungen att bli kompis md henne. Så hoppade hon ner och började äte från Hargretts talrik igen! Jag blir galen när familjen Andersson kommer hem igen kommer dem ha en hyper fet katt och en anoreksia katt!
Typiskt Emelie att vara så taskig!
Nisse han har där emot gjort framsteg han kan äta själv!
Det var min rapport om hur djuren mår! Hoppas det blir bättre annars får jag väll försöka hitta någon expert hjälp!

Kommentarer
Postat av: evelina

Hoppas du får en skön fredag!

2008-06-27 @ 17:41:20
URL: http://evveistheman.blogg.se/
Postat av: Hanna

tack! :) linnet är köpt på bikbok i gbg men det var ingen rea på den. fanns inte många kvar så de kanske håller på ta slut

2008-06-27 @ 18:11:11
URL: http://hannnaaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Japp det är jag, jag har faktiskt kollat in din blogg ngn gång, hur hittade du mig? P

2008-06-27 @ 21:34:05
URL: http://emmamariachristina.blogg.se/
Postat av: Gaby

Ja det där lät lite jobbigt ^^

haha katter kan vara det...



Hoppas allt är bra med dig =D

Kramiskramis

2008-06-28 @ 00:08:56
URL: http://gabybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback