P-Piller dagen

Idag var det då dags för min största utmaning hit intills. Jag har nu försökt ge katterna p-piller. När katterna ska få P-Piller äter dem det bara om dem får torsk till. Så det började med att jag skulle tilllaga en torsk, vilket inte alls såg så svårt ut när dem visade mig. Men självklart så lyckades jag sätta på högsta värmen i stället för lägsta när fisken skulle tilna i mikron. Så när jag skulle titta om det hände nått i mikron så brände jag ihäl mig på fisken trots att det bara gått några min och den skulle vara inne ca 15 min... Så då var det dags att ta ut den. För att övergå till att koka fisken, vilket jag lyckades mycket bra med! Sen skulle fisken svalna, sen kom problemet att katterna skulle äta. Herre gud det gick inte. Jag var tvungen att ringa familjen Andersson och kolla upp hur tusingen det skulle gå till. Jag lyckades ett tag men när Emelie hade ätit upp sin mat hade Hargrett precis vågat börja äta på sin mat och då högg självklart Emelie in på Hargretts mat. Så puffade jag bort Emelie tusen gånger. Som om det hjälpte nej, nej. Hargrett fick sitta i vardagsrummet och äta och Emelie fick mer fisk så hon kunnde äta den istället. Det hjälpte ett tag sen började hon äta Hargretts mat igen. Då blev det ett super bråk mellan Emelie och Hargrett det lät som om de skulle döda varandra de skrek och jamade högt! Man hörde hur saker flög, jag blev livrädd och gömde mig i köket, försökte överleva och försökte tänka hur man kan berätta för familjen Andersson på bästa sätt att deras katter slog ihäl varandra. Det blev tyst och faran var som tur var över. Då blev det ett till samtal till familjen Andersson för att fråga om man kunnde stänga in Emelie i köket medans Hargrett åt sin mat. Det gick bra och det hela slutade ändå relativt bra! Nisse fick sig ett bad idag också han är så trevlig den sköldpaddan gör ingenting alls. Det var den spännande fortsättningen och jag lovar det kommer mer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: bara omständigt :P

2008-06-29 @ 17:11:06
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: j

haha jaa det är inte lätt att handskas med katter ;)

2008-06-29 @ 17:12:14
URL: http://jahwanna.blogg.se/
Postat av: manda

i det stora hela måste ja ändå säga ja tycker de verkat gå rätt bra ;) haha

2008-06-29 @ 17:37:31
Postat av: Sofie

sv; Tack! är rätt så nöjd med den även fast det är med en mobilkamera.

2008-06-29 @ 17:38:11
URL: http://likedelicious.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Svar: Tack detsamma, din var superkitsch och läcker! :)



Haha oj vilken dag!

2008-06-29 @ 17:39:10
URL: http://chocolatechic.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: tack så mycket! =)

2008-06-29 @ 17:46:48
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback