25/6

Nu har mitt jobb som katt och sköldpaddsvakt börjat jag har nu mer varit det i lite mindre än två dagar. hit intill har inga större problem eller missar dykt upp vad jag mäskt. katterna verkar inte vara så sura på mig, dem bitts inte sem rivs inte heller. Men idag åt ena Emelie upp all den godamaten så att Hargett inte äns fick smaka så då hälde jag upp lite mer god mat och försökte säga till Emelie att hon varit dum mot stakars Hargrett som är mycket mindre än Emelie. Dem har ju till och med varsin talrik för att det inte ska hända! Jag hoppas inte att Emelie åt upp det jag gav till Hargrett sen för då lär hon ju få magknip som hon vräker i sig! sköldpaddan där emot är lite mer som Hargrett äter inte, så den har jag börjat mata.  Annars så kollar den bara lite på maten när man hämtar den sen vänder den på klacken och går och lägger sig igen. Man vill ju inte att djuren ska svälta men Hargrett är betydligt mycket svårare att mata än Nisse.
Men jag tror ändå att dem alla tre saknar familjen Andersson ändel, dem ser inte lika glada ut som dem brukar göra! Men jag gör mitt bästa och mer kan jag inte göra!

Kommentarer
Postat av: Daisy

Nu får du ta hand om de små djuren :)

2008-06-25 @ 21:01:00
URL: http://spaningmeddaisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback