Hur det går hos familjen Andersson

Nu kommer den dagliga uppdateringen om hur det går för mig hemma hos familjen Andersson. Idag bestämmde jag mig för att göra så att Emelie fick äta med mig i köket med stängd dörr och Hargrett fick äta i vardagsrummet. Det gick bra till en början tills det ögonblick att Emelie hade ätit upp sin mat och verkligen inte ville vara kvar i köket. Då kom jag fram till att  om jag skulle gå och kolla hur det fick för Hargrett skulle Emelie lätt smita dit och skrämma iväg Hargrett. Så då var det bara att låssas att jag inte fatta någonting av att hon ville ut. Jag försökte klappa henne på huvudet som hon brukar älska, men icke sa nick inte den här gången. Nu var det bara ut som gällde. Jag hällde upp torrfoder i skålarna låååångsamt. I 10 min kunde jag hålla henne inne sen kändes det som hon skulle äta upp mig eller nått och jag blev lite rädd för den tanken och släppte ut henne. Men då hade Hargrett ätit upp i alla fall, och det känndes ju bra (om hon åt nått såg rätt fullt ut men lite tror jag). 

Nisse var lätt att handskas med som vanligt. Det ända jag ska försöka komma ihåg tills imorgon är att jag ska köpa ny sallad, för han har ätit upp all sallad nu. Han äter nog ordentligt tror jag, matlust har han i alla fall när han hugger efter bladen. Katterna bara tittar förundrat på honom när han äter. Det ser faktiskt rätt kul ut!

Ja och det var den Dagliga uppdateringen om hur det går hos familjen Andersson. Fortsättning följer och jag fattar att ni har bitit sönder naglarna för länge sen för att det är så spännande!

Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: tack!!!



godnatt=)

2008-07-02 @ 00:31:01
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorogn tjejen...Hoppas att du får en skön onsdag...

2008-07-02 @ 09:06:23
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: Ja visst är den :) okej, hoppas du hittar någon!

2008-07-02 @ 09:42:01
URL: http://carolinelofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback